Bez názvu

4SR PATENT: EEN DRIEVOUDIGE NAAD IS NIET GENOEG!

Woensdag, 22. September 2021

Bij 4SR hebben we altijd veel nadruk gelegd op veiligheid, we wilden iets nieuws, beters, slimmers creëren. Ons eerste patent had ook betrekking op de bescherming van de rijder, met name de knie en de bevestiging van kniebeschermers in de broeken van motorbroeken. Hoewel het pad van constante innovatie vaak uitdagend en complex is, komen de woorden "comfort en veiligheid" altijd op de eerste plaats bij de ontwikkeling van 4SR-kleding.

We evalueren regelmatig het huidige aanbod van de beste beschermers uit het gegeven segment en selecteren de meest geschikte en veiligste oplossingen voor onze producten. We testen de huid om er zeker van te zijn dat we onze klanten echt het beste bieden. We luisteren goed naar onze coureurs en brengen hun kennis over op productie. Het resultaat is een eersteklas racepak met meer dan 18 beschermers, leer dat 60% van de strengste eisen van EN 13595-2: 2002 Level 2 in de slijtvastheidstest overtreft, en een comfortabele pasvorm die ongeëvenaarde mobiliteit mogelijk maakt, zelfs in extreme posities.

We zijn al meer dan 12 jaar continu bezig met het verbeteren van de snit van eendelige en tweedelige pakken en we streven ernaar om klanten steeds betere producten te bieden. Jaren later is het tijd om de basisproductieprocessen, die naden zijn, te herzien.


Wat is precies de basis van de pakken? Enkele tientallen stukken leer en andere materialen aan elkaar genaaid volgens een nauwkeurig gedefinieerde procedure. En omdat de ketting zo sterk is als de zwakste schakel, hangt deze zowel af van de naden als van de kwaliteit van het leer, Kevlar-stretch, andere materialen en elementen.

Er zijn verschillende soorten naden bekend die worden gebruikt bij de vervaardiging van beschermende kleding voor motorrijders. Een eenvoudige naad, die vanuit veiligheidsoogpunt volstrekt onvoldoende is, bestaat uit één stiksel dat door twee lagen kledingmateriaal gaat en de twee lagen eenvoudig met elkaar verbindt. Een eenvoudige naad is niet geschikt voor blootgestelde gebieden of plaatsen waar contact met de weg wordt verwacht bij een val. Bij het glijden op het asfalt brandt de draad, valt de hele structuur van een eenvoudige naad uit elkaar en ontstaat er een gat op de plaats van de naad.
Waarschijnlijk heeft iedereen wel eens gehoord van dubbele en driedubbele naden. Dit zijn veiligheidsnaden die ervoor zorgen dat de beschermende kleding niet scheurt bij een impact. Driedubbele naden worden over het algemeen als de veiligste beschouwd, maar ze zijn erg moeilijk te vervaardigen, dus worden ze niet zo vaak gebruikt bij de productie van beschermende kleding voor motorrijders. Het voordeel ten opzichte van dubbele naden is de driedubbele naad, vooral omdat deze plat is en dus comfortabel. Het wordt vaak gebruikt op de rug, ellebogen, kruis of stuitbeen.

In For Street Racing geeft het nummer verborgen in de naadaanduiding echter niet langer het aantal steken aan, de constructie van onze dubbele naad wordt 4 keer genaaid! Aan de buitenkant zou je waarschijnlijk niets weten, net als bij een standaard dubbele naad is er maar één naaiwerk zichtbaar, maar de andere drie zijn aan de binnenkant verborgen.


Dubbele naad aan de achterkant


4SR gepatenteerd, dubbele naad aan de achterkant
 

Bij het vallen en dan glijden wordt een enkel buitenste stiksel geslepen, de binnenste komen niet in contact met het asfalt en houden de leder intact. Als je met een hogere snelheid valt, kan het glijden lang zijn en is het oppervlak, net als in de echte wereld, behoorlijk ongelijk. Zo zijn kuilen, stenen of andere onregelmatigheden een bron van scherpe randen die aan de gevouwen leder kunnen blijven haken en de hechtingen kunnen scheuren. Als er maar één inwendig naaiwerk was, zou er zich onmiddellijk een gat vormen. De tweede en derde steek moeten dus op de juiste afstand van elkaar liggen zodat de rand niet twee steken tegelijk breekt. Een 200% back-up van dit kritieke punt brengt zo de constructie van 4SR racepakken naar een hoger niveau.

Ook u vindt een dubbele, 4x genaaide veiligheidsnaad in uw 4SR-racepakken, omdat vorig jaar nieuwe naaiproductieprocedures werden geïntroduceerd.


Dat we bij 4SR ons werk eerlijk doen blijkt ook uit het feit dat we trots mogen zijn op onze samenwerking met topconcurrenten als Karel Hanika, Oliver König, de Amerikaanse flattrackkampioen James Rispoli, Jack Kennedy of Hannes Soomer. Voor het vijfde jaar op rij hebben we Alastair Seeley gekleed, de recordhouder in het aantal North West 200 overwinningen.
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu